„Simon the Sorcerer Origins” to przygodówka point-and-click, będąca prequelem klasycznej serii z lat 90. Gra pokazuje początki Simona i jego pierwsze zetknięcie z magicznym światem.
Grę rozpoczynamy w przedpokoju nowego domu Simona.
Rozdział 1
Klikamy na leżące na podłodze pudełko z rzeczami Simona. Zdobywamy zabawkę czarodzieja i petardy. Idziemy po schodach na górę.
Piętro domu Simona
Klikamy pudełko z materiałami do szycia – zdobywamy nożyczki.
W ekwipunku: połącz nożyczki + zabawkę – dostaniesz: zepsutą zabawkę i sznurek.
Kuchnia na dole
Otwórz lodówkę, potem wysuń szufladę na dole. Weź magnes.
W ekwipunku: połącz magnes ze sznurkiem.
Zlewozmywak: użyj magnesu ze sznurkiem – dostaniesz klucz.
Sypialnia na piętrze.
Wróć na piętro i użyj klucza na drzwiach sypialni. Cutscenka. Trafiasz do jaskini. Idź w prawo, do wyjścia, później przez las, aż trafisz do domu Calypso.
Rozdział 2
Dom Calypso
Wejdź do domu i porozmawiaj z Calypso na wszystkie tematy. Wejdź po kręconych schodach na górę.
Piętro domu Calypso.
Interakcja z łóżkiem – pióro.
Interakcja z kuferkiem – strój czarodzieja + mapa + dziennik. Na stole leży list i termos. Zejdź na dół i porozmawiaj z Calypso. Wyjdź przez drzwi po prawej.
Rozdział 3
Miasto
Idź w prawo, po czym na pierwszym rozwidleniu w górę. Trafisz na plac ze studnią. Wejdź do sklepu.
Sklep „Magiczne Cuda Mundusa”
Porozmawiaj z Mundusem. Weź trochę śluzowatej macki. Opuść sklep. Po lewej stronie jest zejście do zaułka.
Zajazd „Bloated Goat Inn”
Porozmawiaj z karczmarzem. Weź ze stołu cebulę. Użyj pióra, aby połaskotać pijaka – gdy zmieni pozycję, zabierz mu klucz. Wróć przed sklep i idź w prawo, aż dotrzesz do drzwi z namalowanym X. Wejdź do środka.

Opuszczony budynek
Na komodzie leży klej. Nieco dalej na ścianie znajdziesz lampę naftową. W ekwipunku połącz klej ze śluzowatą macką. Wyjdź z budynku. Po wyjściu z budynku idź w górę ekranu.
CDN

