Skip to content

Entuzjasta Gier

Gry, filmy, seriale, ciekawostki

  • Gry
  • Filmy
  • Książki
  • Seriale
  • historia gier
  • Publicystyka
  • Solucje do gier
  • Kontakt

As Dusk Falls – recenzja

Posted on 27 stycznia 2023 By Entuzjasta Gier Brak komentarzy do As Dusk Falls – recenzja
Gry, recenzja

W wyniku nieudanego napadu trójka braci ucieka przed policją. Uciekinierzy trafiają do położonego na odludziu hotelu. Pracownicy i goście zostają wzięci na zakładników. Wśród nich jest podróżująca przez stany rodzina. W grze sterujemy na zmianę antagonistami jak i ich ofiarami a naszym zadaniem jest doprowadzenie historii do możliwie najkorzystniejszego finału, w którym wszystkie postacie przeżyją.

As Dusk Falls to gra fabularna wzorowana na produkcjach Quantic Dream. Większość akcji to przerywniki filmowe. Co jakiś czas pojawia się możliwość dokonania wyboru. Przestępca właśnie upuścił broń – mamy kilka sekund na zdecydowanie, czy mu ją oddajemy, czy bierzemy go na muszkę. Ktoś nas obraził, więc musimy wybrać czy odpowiedzieć obelgą, przemilczeć, czy obrzucić sytuację w żart. Zła decyzja może skończyć się w tragiczny sposób. Czasami dokonana decyzja nie ma natychmiastowych reperkusji, jednak w późniejszym czasie może się na nas zemścić w najmniej oczekiwanym momencie. Takie dokonywanie, nierzadko trudnych moralnie wyborów towarzyszy nam przez całą grę. Decyzje nie są proste, gdyż znamy sytuację obu stron, przez co czujemy do naszych podopiecznych sympatię. Niestety cele obu grup są sprzeczne. Stopniowo też odkrywamy historię wszystkich postaci, dzięki czemu znamy lepiej ich motywacje i rozumiemy, co doprowadziło do tragicznych wydarzeń w hotelu.

Najbardziej kontrowersyjnym aspektem gry jest grafika. Mimo iż w grze występują prawdziwi aktorzy, nie oglądamy zwykłych filmików FMV. Zamiast tego akcja prezentowana jest w formie pojedynczych zdjęć pokazujących kolejne reakcje. Trochę jakbyśmy przeglądali komiks. Kiedy postać wstaje z ziemi, nie widzimy płynnego nagrania podnoszenia się tylko trzy pojedyncze ujęcia: postać siedzi na ziemi, postać kuca w półprzysiadzie i w końcu stoi wyprostowana. Czasami postać nie wykonuje żadnego ruchu, więc żeby nie było nudno, jej sylwetka wraz z ruchem kamery przesuwa się powoli na tle pomieszczenia. Przypomina to trochę ekran ładowania gier GTA. Postacie zostały też filtrem, stylizującym grę na ręcznie rysowaną animację. Uzyskany przez twórców efekt jest z jednej strony ładny i oryginalny, jednak z drugiej niemal całkowicie eliminuje możliwości aktorskie. Słyszymy emocje, jednak niczym w teatrze kabuki widzimy jedynie pojedyncze ekspresje. Dokonanie takiego wyboru artystycznego był odważną decyzją, pytanie jednak, czy było warto…

  Snake's Revenge - recenzja | Historia Metal Gear

As dusk falls gra

Rozgrywka jest bardzo ograniczona. Najczęściej sprowadza się do dokonywania decyzji lub jakiegoś quick time eventu. Przesuwamy kursor na jeden z dialogów, obracamy gałki pada, lub naciskamy jak najszybciej guzik. Oprócz tego w grze autorzy upchnęli mnóstwo zapychaczy w postaci dokonywania trywialnych czynności: zmycie naczyń, posprzątanie, przeglądanie zdjęć itp. Kolejną wadą jest, że te różnego rodzaju decyzje pojawiają się bardzo rzadko, więc w praktyce przez większość czasu oglądamy zastygłe w bezruchu postacie, wyrzucające z siebie kolejne zdania. Pod tym względem jest to bardziej słuchowisko niż gra. Generalnie mechanika jest najsłabszym elementem produkcji. W grach Quantic Dream często było to wykonane dużo lepiej i ciekawiej.

As dusk falls sharon

Fabuła jest bardzo dobra. Gra nie tylko pokazuje nam punkt widzenia obu stron konfliktu, ale i rozbudowuje cały świat przedstawiony o liczne intrygi i wątki poboczne. Niewielkim zgrzytem jest niemożność poznania całej historii podczas jednego przejścia (może to być też zaleta, jeśli mamy ochotę przejść grę po raz kolejny). Dokonanie pewnych wyborów odcina nam drogę do zobaczenia różnych cutscenek, czasami wyjaśniających pewne wydarzenia. Z tego powodu po ukończeniu gry pozostanie w naszej głowie kilka pytań. Na szczęście gra pokazuje nam rozpiskę dokonanych decyzji i ilość nieodkrytych jeszcze dróg, więc zawsze można po prostu powtórzyć rozdział. Grę można też przechodzić w trybie multiplayer – decyzje podejmowane są wtedy przez głosowanie.

As Dusk Falls to z bardzo prostą mechaniką, niezwykle oryginalną grafiką i bardzo rozbudowaną intrygującą historią. Jeśli szukacie gry akcji, unikajcie tego tytułu jak ognia, jednak jeśli cenicie dobrą intrygę i tęsknicie za starymi grami FMV, tytuł może okazać się strzałem w dziesiątkę.

 

Post Views: 525
Tagi: As dusk falls Caroline Marchal fmv Gry Jamie Blackley Josh Taylor recenzja Sam Douglas xbox

Nawigacja wpisu

❮ Previous Post: Historia konsol PlayStation
Next Post: Angry Video Game Nerd: The Movie – recenzja ❯

You may also like

ciekawostki
Ocean software – historia i upadek firmy (część pierwsza)
18 lutego 2019
polar film
film
Polar – recenzja
30 kwietnia 2022
metamorphosis gra tapeta
Gry
Metamorphosis – recenzja
20 sierpnia 2020
Joker 2019
film
Joker – recenzja filmu Todda Phillipsa
24 października 2019

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Dark okładka Dark od Netflixa – Wyjaśnienie fabuły
  • Ślepnąc od Świateł Ślepnąc od świateł – ciekawostki i nawiązania do prawdziwych wydarzeń
  • Pitbull – prawdziwe sprawy z sezonu 2
  • krwawy sport Kim jest Frank Dux – pierwowzór głównej postaci z filmu Krwawy Sport?
  • Steven Seagal kariera Co się stało z karierą Stevena Seagala?
  • Despero Pitbull Pitbull sezon 1 – prawdziwe sprawy i inne ciekawostki
  • Łącznikowe dziecko Death stranding Death Stranding – wyjaśnienie fabuły i zakończenia
  • Dark – wyjaśnienie wydarzeń z sezonu 3
  • Tenet – wyjaśnienie fabuły i zakończenia
  • Logo the thing coś Ciekawostki z filmu Coś (The Thing)

Copyright © 2023 Entuzjasta Gier.

Theme: Oceanly News Dark by ScriptsTown