Final Fantasy 7 Intermission – recenzja DLC do Final Fantasy 7 remake

Jak większość nowoczesnych gier, „Final Fantasy 7 Remake” doczekało się wersji rozszerzonej pod nazwą „Final Fantasy VII Remake Intergrade”. Wprowadzone zmiany obejmują tekstury w wyższej rozdzielczości, liczne usprawnienia graficzne, nowe zdolności i materie. Najistotniejszym dodatkiem jest jednak DLC o nazwie „Intermission”.

Akcja „Intermission” rozgrywa się równolegle do wydarzeń z „FF7” – od momentu, gdy w wyniku eksplozji reaktora Cloud zostaje oddzielony od reszty grupy Avalanche, aż po zawalenie się Sektora Siódmego. Główną bohaterką jest wysłanniczka miasta Wutai o imieniu Yuffie, wysłana do Midgar w celu wykradzenia cennej materii z siedziby Shinry. Bohaterka trafia do siedziby Avalanche, gdzie zostaje jej przydzielony przewodnik — również pochodzący z Wutai, Sonon Kusakabe.

 

Pod względem mechaniki rozgrywki, dodatek „Intermission” nie wprowadza znaczących nowości. Nadal mamy do czynienia z systemem łączącym walkę w czasie rzeczywistym z elementami pseudoturowymi. Większość walk przypomina rozgrywkę w stylu hack and slash, z okazjonalnym spowolnieniem czasu, aby wybrać odpowiednie zaklęcia i lekarstwa. Styl walki Yuffie jest jednak szybszy i bardziej dynamiczny niż u jej kolegów z Avalanche. Bohaterka wyposażona jest w shuriken, który nie tylko skutecznie radzi sobie z wrogami latającymi, ale również umożliwia wykonywanie zaawansowanych ataków. Dodatek wprowadza także nowe materie.

Większość miejsc, które odwiedzamy w dodatku, pochodzi bezpośrednio z oryginalnej wersji gry. Eksplorujemy Sektor 7, fabrykę i, ostatecznie, budynek Shinry. Nowych lokacji nie ma zbyt wiele. Jednakże dodano nowe wyzwania i minigry, z których najbardziej znana wśród fanów jest obrona Fortu Kondor. To strategiczna gra, w której rozmieszczamy jednostki na planszy, aby powstrzymać fale nacierających wrogów. W porównaniu z oryginalną wersją Final Fantasy 7, minigra została znacząco rozbudowana, oferując większą liczbę jednostek i bardziej złożone zasady. Dodatkowo, można również zmierzyć się na wirtualnych arenach, gdzie walczymy z summonami.

  Ghost of Tsushima: Director's Cut - recenzja

FF7 INTERmission recenzja

Mocną stroną gry jest chemia pomiędzy głównymi postaciami. Yuffie jest hiperaktywa i zdziecinniała, a Sonson dojrzały i poważny. Trzeba przyznać, że jak na zaledwie cztery godziny gry, autorom udało się zgrabnie poprowadzić historie dwójki bohaterów i pokazać ich stopniową przemianę. Z czasem Yuffie zaczyna dostrzegać, o jak wysoką stawę toczy się gra i jak wiele mieszkańców cierpi z powodu działań chciwej korporacji, a Sonson zaczyna widzieć w bohaterce coś więcej niż tylko rozkapryszoną dziewczynkę i powoli przyzwyczaja się do jej dziwactw.

scarlet ff7

Nagrodą za ukończenie kampanii jest kilka minut cutscenek pokazujących losy Clouda i spółki po opuszczeniu Midgar.

Jak zdobyć Intermission?

Jeśli kupiliście Final Fantasy VII Remake Intergrade dodatek macie za darmo w pakiecie. Jeśli natomiast jesteście posiadaczami podstawowej wersji to możecie dokupić Intermission jako płatne DLC – cena to około 100 złotych, aczkolwiek czasami w promocji spada nawet do 50. Posiadacze PlayStation 4 muszą się jednak obejść smakiem – opcja kupna pojawi się jedynie na konsoli PlayStation 5 i pecetach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *