Rozwiązanie zagadki z szafą grającą w Silent Hill 2 remake

Łamigłówka z szafą grającą w barze Neely’ego jest pierwszą poważniejszą zagadką, którą napotkamy w remake’u Silent Hill 2. Do jej rozwiązania potrzebujemy połówki złamanej płyty gramofonowej, kleju, przycisku i monety, którą uruchomimy szafę. Obiekty te znajdują się w różnych lokacjach i można je zdobywać w dowolnej kolejności. Ich lokacje znajdzie na poniższej mapie.
mapa silent hill 2 szafa grajaca
Pierwszym krokiem jest kliknięcie na stojącą przy ścianie szafę grającą. James zdejmie kryjący ją koc, a po czym zdobędzie połowę złamanej płyty.

Sklep Groovy Music – połowa płyty i klej

W sklepie znajdziemy brakującą część płyty oraz klej. W środku grasuje kilku przeciwników, z którymi trzeba się rozprawić. Aby dostać się na zaplecze, należy przeskoczyć przez rozbite okno. Klej i druga połowa płyty leżą na stoliku na środku pomieszczenia. Po ich podniesieniu wystarczy połączyć przedmioty w inwentarzu.

Mieszkania na Saul Street – przycisk

Po prawej stronie od wejścia znajduje się recepcja (za kratami). Aby się tam dostać, trzeba iść korytarzem prosto, a następnie odsunąć szafkę blokującą drzwi. Na ścianie, na wieszaku, znajduje się półka na klucze. Jedyny dostępny klucz jest do mieszkania numer 5 (na piętrze). W mieszkaniu numer 5 znajduje się dziura w ścianie, przez którą należy przejść. Drugą dziurą wychodzimy z mieszkania, po czym wchodzimy na schody przeciwpożarowe. U ich szczytu jest okno, przez które wchodzimy do kolejnego mieszkania. W ścianie łazienki znajduje się dziura, a w niej przycisk. Jedyna droga wyjścia z mieszkania prowadzi na dach, z którego schodzimy po drabinie.
Silent hill 2 remake przycisk

Texan Cafe – żeton

Monetę znajdziemy w kasie fiskalnej.

Zagadka z szafą grającą

Po zdobyciu wszystkich przedmiotów wracamy do Nelly’s Bar i uruchamiamy szafę. W środku znajdują się trzy interaktywne obiekty: zielony, czerwony i niebieski. Czerwony to tacka, która podaje płytę do mechanizmu, zielony to napęd podajnika, a niebieski to blokada. Aby można było włożyć płytę, należy:
– Obrócić zielony cylinder tak, aby zrównał się z czerwonym podajnikiem,
– Czerwony podajnik przesunąć w prawo – powinny się połączyć,
– Połączone części (zielona i czerwona) przesunąć w głąb szafy,
– Niebieską blokadę położyć na płasko,
– Podajnik płyty (zielony i czerwony) można teraz wysunąć z szafy.
Po wysunięciu tacki kładziemy na niej sklejoną płytę, a cały mechanizm powinien się podnieść. Uzyskujemy wtedy dostęp do panelu sterowania. W nim należy dodać brakujący przycisk, a następnie użyć monety w slocie. Nagrodą za rozwiązanie zagadki jest klucz do zaplecza baru, którym można otworzyć drzwi znajdujące się na lewo od punktu zapisu.
szafa grające silent hill 2 remake
  Syberia 2 - recenzja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *