Kajko i Kokosz w krainie Borostworów – opis przejścia

Istnieje kilka wersji gry. W niektórych z nich autorzy przygotowali pułapki uniemożliwiające ukończenie gry. Dlatego ważne jest, aby nie używać niepotrzebnie przedmiotów, lub często zapisywać stan. Nie warto też podnosić każdego obiektu, gdyż ilość miejsc w inwentarzu jest ograniczona. Niektóre przedmioty są opcjonalne lub nie mają znaczenia.

Zaczynasz przed chatą. Wejdź do środka.

Chatka
Ze stołu zabierz nóż, ze ściany topór. Topora użyj na miotle. Pęk gałęzi z połamanej miotły wrzuć do paleniska. Użyj kija na prawym rogu tura i na złotej obręczy w jego nosie. Zabierz ze sobą oba przedmioty. Wyjdź przed chatę.

Mirmiłowo
Przed chatą zerwij różę. Można zerwać tylko tą znajdująca się najbliżej lewej strony. Użyj noża na znajdującym się po prawej stornie chatki kwiecie siły. Tutaj trzeba uważać, gdyż jeśli zerwiesz kwiat ręką, straci moc i nie będzie można ukończyć gry. W nowszych wersjach gra ostrzega przed próbą zrywania. Idź w prawo dwa ekrany. Daj Lubawie różę. Gdy zniknie, zabierz z okna antałek miodu, a ze sznura różowe gacie i rękawicę Mirmiła. Wróć do chaty.

Chatka
Użyj kwiatu siły na kotle, a następnie wrzuć do niego rękawicę. Uzyskasz w ten sposób rękawicę siły. Wyjdź przed chatkę.

Mirmiłowo
Idź przed dom Lubawy, a następnie skieruj kursor w dół ekranu (na wysokości drzwi). Znajduje się tam przejście do bramy.

Brama grodu
Zabierz oparty o ścianę miecz. Użyj Kokoszem rogu na śpiącym wartowniku trzy razy. Teraz musisz szybko dać mu antałek miodu. Jeśli nie zdążysz, musisz trąbienie powtórzyć. Po wyjściu na zewnątrz grodu użyj rękawicy siły na zbójcerzach. Idź do drogowskazu.

Drogowskaz
Daj Ofermie gacie Lubawy. Podnieś krzesiwo (jaśniejszy kamień leżący koło drogowskazu). Zerwij błękitka z krzaku po prawej stronie. Idź trzy plansze w prawo, aż trafisz na płaczącą rusałkę. Użyj rękawicy siły na kamieniu znajdującym się na prawo od rusałki. Teraz polując na piksele, musisz „złapać” kropelki wody i podlać nią kiełki — jeden w prawym dolnym rogu ekranu a drugi w lewym. Zerwij powstałe w ten sposób dzbanecznika i gumiaka. Wróć ekran w lewo. Użyj dzbanecznika na wodospadzie. Idź dwa ekrany w prawo. Podnieś kasztan i dwa orzechy laskowe. Idź w prawo.

  Sanitarium na PC - wyjaśnienie fabuły i interpretacja symboliki

Kajko i kokosz kasztan

Chatka Jagi
Porozmawiaj z ciotką. Daj jej błękitka, a następnie dzbanecznik. Dostaniesz od niej dzbanecznik z wodą życia i zaklęcie (jeśli masz pełny inwentarz, przedmioty wylądują na ziemi). Wróć w lewo aż do drogowskazu. Idź w górę ekranu. Użyj złotej obręczy na woźnicy. Następnie skieruj kursor na tył powozu, co pozwoli ci na niego wskoczyć.

C.D.N

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *